live While We're young

Förra Kapitlet:

Snön ligger som ett täcke över hela gatan, snarare hela London. Jag har gått i timmar och nu dunkar Ni**as in Paris med Jay-Z och Kayne West, plötsligt tar den slut och The motto av Drake kommer. Åh Jag älskar Drake. Jag diggar med i låten medans jag kollar mig omkring människor som springer som dårar till Julen. Jag går in på något smyckes affär och kollar En klocka åt Harry. Och andra saker till dom andra, jag tackade för varan och vänder mig hastigt och ser en tjej jag verkligen kännrer igen... Caroline.. Harrys ex.


'' i just don't get it?! I would take her to Caribia and she turned on me and said No! Because of Livia!? God i hate that bitch?! '' väser jag irriterat mot Tori som sitter vid soffan, hon kollar frusterat fram och tillbaka när jag går runt och runt. Hon ställer sig framför mig och stoppar mig.

'' take. it. easy Jamie. It's her mom! Not a terrorist! '' 

'' maybe she is? '' jag slänger mig i soffan och andas tungt ut och tog nytt syre. Plötsligt känner jag nikotinet sakta reta mig, vafan?! Mitt Nikotin skulle sluta värka.

Det är så jag har rökt. Jag rökte när jag slutade Nian och sedan la av eftersom jag blev allt svagare och min kondis blev allt värre. Madame Michelle sa till mig '' om du inte slutar röka så kan både din cigg och du ryka härifrån! '' och lämnade salen. Det minns jag som det vore igår. Sen slutade jag helt, men jag la mina cigg på ett ställe jag glömde av, flera år senare när jag hittade dom var dom helt värdelösa så jag slängde dom. Jag vaknade ur min dvala och kollade mig efter Tori. Hon pratade i telefon, med Liam säkert. Jag gick in i mitt rum, letade efter ett cigg paket jag köpte nån månad sen, drog fram en, en tändare och smög ut till alltanen.

Jag tände min cigg och lät den farliga röken glida ner i min lilla strupe och körde ut den igen, det kändes gött. Det känns som alla problem är poff, borta. 
'' so i talked to Lia- '' jag tittade på Tori och hennes blick gled mellan mig och Cigget. Hon andades häftigt.

'' are you smoking? '' väser hon mellan tänderna, jag tittar på min cigg och tar bort askan som hade bildas på cigget.

'' yea.. '' mumlade jag tyst. Hon .. asså jag kunde beskriva det hon hade men det såg ut som hon skulle explodera närsom.

'' i'm sorry, but i just needed one. I don't smooke everyday.. i smoke when i like kind of need one. '' 

'' yeah sure okey, fine, do what you want. I don't controll your life, you do! '' hon vänder sig hastigt och jag slänger ner ciggen på golvet.

'' Tori! Look i'm sorry, i just need someone right now.. please.. don't leave. '' hon står vid dörren med handen på handtaget. Hon verkade tveka

'' i'm sorry, i can't do this Jamie. '' hon öppnar hastigt dörren och flyger genom trösklen och smäller häftigt igen dörren. Jag andas genom näsan och springer till toaletten och flyger in i duschen.

+

'' hey Tori. It's me.. again, just call me would you. I miss you loads, i love you. '' jag trycker ner mobilen och låser den, jag slänger mig mot sängen. Varför? Varför Varför Varför?! Jag kollar ner i golvet. Plötsligt ringer mobilen, jag slänger mig häftigt till mobilen och ser att Maisy ringa. Jag slänger mobilen mot golvet och känner sakta en tår rinna ner, varför ska jag tabba allting?!

Jag tar mobilen igen från golvet och ringer Kellie, som heller inte svarar!

'' Hey It's Kellie.. you know what to do! ''

'' Kels, it's me. Jamie. I just, wanna know if you had arried yet.. miss you loasds. I'm sorry, '' Jag lägger på.
Jag får plötsligt slut på all syre och plötsligt ringer det igen. Kellie.

'' Kellie! Look, i',m so sorry, i promise. I just want you to come home, we can go to Caribia and have fun.. nothing else i swe- ''
'' JAMIE!! HELP ME... COME PLEASE! HELP MEEEEEEE -
'' 
Samtalet bröts. Jag kände hur all syre försvann igen och jag andas fortare och fortare. Jag känner hur jorden försvinner under mina fötter. Jag får plötsligt en adress

From: Kellie - Albernout Street 14 20149 Come Alone, i know if your coming with someone.. i got my eyes on you.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback