Live While We're young

Förra Kapitlet:

Sen baletten lagt av har jag gått upp flera kilon och det känns fel som fan! Jag drar mig ur kramen och kollar på Harry hur stilig han är

'' handsome.. very classy.. '' han nickar, han öppnar bildörren åt mig och jag sätter mig. Harry krypper in gämte mig och vi sätter fart mot den okända plats, plötsligt känner jag lukten av havsalt? Vi är framme. Harry går ut först och lukten slår mig som en våg. Vi är i stranden? Jag har hans hand och kryper ur bilen smidigt, jag kollar mig omkring och det är rätt mörkt, men det är en svag ljus lite längre bort.

'' Haz? What is this? ''

'' wait! Come on let's go! '' han tar min hand och vi springer i sanden, typiskt mig att ta klumpiga skor .. men bättre än klackskor som jag skulle brytigt foten i.

Jag stannar av och skannar den vacka vyn framför mig, åhh så romantiskt! 

And all these little things slip, out of my mouth.. 

Chapter Ten:

 

Decmeber har fallit och så har snön med gjort, Julen närmar sig och det känns stresigt. Det ända året du slösar ALLA dina pengar för att skicka massa julklappar till dina släktingar, kompisar och all skit! Jag så jävla less på julen! Jag ska åka någonstans och skiter i julen? Ja det gör jag! Jag slänger mig till datorn och boka biljetter till Karibien under julens 2 veckor. Jag ska ge detta till Kellie i present, för hon fyller år om 2 dagar. Plötsligt hör jag hur min dörr går upp, jag smäller igen datorn och vänder mig mot Kellie som står vid dörren med ögonbrynen i luften.

'' what's going on? '' frågar hon och stiger in i rummet, jag skrattar nervöst och plötsligt ringer mobilen, MIN HJÄLTE?!

'' nothing, i need to take this so uhm? Can you leave.. ''

'' okey, okey.. '' hon sätter händerna i försvar och stänger dörren efter sig när hon lämnar rummet. 

'' Hey babe! '' Harrys stämma kan man aldrig ta fel på! Hur dejten gick? De ni, lista ut det ni! Allt jag kan säga är att det var romatiskt fint asså! 

'' Hey Haz, my life saver! ''

'' why? '' 

'' I'm booking ticets to Caribian to x-mas for Kellie.. I'm all nervous she is gonna find out about it! ''

'' you shouldn't .. really! It will be fine, just don't talk so much about semeters and shit and you will end up fine! Promise. ''

'' Thanks Haz, wanna come over? '' 

'' i'm at the studio right now, recording the last.. but i can come by later? ''

'' sure thing! I can order som Pizza after, if you want? ''

'' i think i accualy pass.. next time babe? ''

'' sure? .. your okey? ''

'' yes! I'm fine.. promise! ''

'' love, record the last and i will see you later babe! '' Vi hälsade ett sista hej innan vi lägger på. Jag suckar tyst och reser mig från sängen och går ut genom dörren, jag hör hur en dörr går igen.

+

- Winter has fallen, like night sky, what a perfect moment for love and celebreat! -


Plötlsigt ringer det hemma och jag suckar tyst innan jag lägger undan Kellies present längst ner i byrån och går mot telefonen. 

'' Hello? ''

'' Hiya.. I wondered if Jamie Storm is there? ''

'' Yea, it's me.. who is it? ''

'' Jamie.. det är jag. Livia. '' jag fryser till is när jag hör Livias röst genom telefonen, jag skakar häftigt 

'' du! Lämnade .. Kellie .. ''

'' vart är Kellie? Får jag prata med henne... ''

'' Nej! Får du verkligen inte?! ''

'' Jamie, gör inte såhär! Frys inte ute mig nu! ''

'' Du Lämnade oss? Kom ihåg? Du dissade oss när vi behövde dig men du brydde dig bara om dig själv instället och sket i oss! ''

'' ja okej! Jag fattar, få mig inte att må ännu dåligare vad jag redan gör! ''

'' skäms du! Jag bryr mig verkligen inte?! '' Kellie stampade in i rummet och kollade konstigt på mig. Min blick föll mellan Kellie och telefonen, jag la bara på oh drog handen genom håret. 

'' vem var det? ''

'' telefonförsäljare bara! ''

'' du pratade Svenska? Vi bor i England.. remeber.. ? ''

'' Klart jag gör! Okej.. det var mormor okey! '' hon tittar konstigt på mig och suckade tyst

'' jag tål sanningen Jamie.. så svag är jag inte.. ''

'' Fine! Livia ringde okey?! Ja du hörde rätt! Livia ringde! '' hon tittade förskräckt på mig och bakar några steg bak

'' mamma? Varför fick jag inte prata med henne?! '' 

'' för jag inte ville det! Jag ska ut och julhandla så hejdå! '' hon tittade förvånat på mig när jag raskt gick förbi, drog på mig mina Uggs, vinterjacka och tumme vantar. Drog min Beat by Dre Studio över öronen, satte på Little Things d killarna och stänger raskt dörren irriterat.

+

Snön ligger som ett täcke över hela gatan, snarare hela London. Jag har gått i timmar och nu dunkar Ni**as in Paris med Jay-Z och Kayne West, plötsligt tar den slut och The motto av Drake kommer. Åh Jag älskar Drake. Jag diggar med i låten medans jag kollar mig omkring människor som springer som dårar till Julen. Jag går in på något smyckes affär och kollar En klocka åt Harry. Och andra saker till dom andra, jag tackade för varan och vänder mig hastigt och ser en tjej jag verkligen kännrer igen... Caroline.. Harrys ex.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback