Live While We're young

Förra Kapitlet:

Harrys Pov:


Va? Vaddå? Jag blir helt förtvivlad och kommer sedan på vad som är problemet. Jag ringer Jamie, som svarar men är tyst

'' Jamie! I can explan! I Promise...  ''

'' That your famous with you friends? You know, you have nothing to explan, you know Harry you can fuck yourself and don't talk, text me anymore! I'm done with you. '' hon klickar mig direkt och jag tittar på mobilen innan jag slänger den mot väggen och slänger mig fustrerat mot sängen.

Set fire .. to rain. Watch it burn as i touch your face.. 

Chapter Nine.

 

2 days later:
Jag vaknar tyst upp och kollar mig omkring. Mitt rum. Musiken var väldigt låg, hördes knappt av vad dom sjöng men det struntade i det. Jag hade inte hört från Harry sen 2 dagar sen, han har ringt, smsat, ringt och skickat dom andra på mig. Gud! Jag mår bra chilla jag har inte dött? Tänker jag. Jag kollade klockan som tickar 11.  Jag kollade min mobil och såg att Harry hade ringt 4-5 gånger och smsat 3 gånger
From; Harry: Look, Jamie i'm sorry! I promise .. can you call me i have something to say. Please, I like you.. Alot.

Jag tryckte på ring, det tuttade 3 gånger innan han svarade

'' Jamie! Look, i know you maybe will hang up on me or something but please i beg you.. don't okey! i just want you to come.. on a min-date. I like you. Alot. ''
'' fine.. uhm yeah uhm, I like you too..  ''
'' i will pick you up at 7 , okey? ''

'' uhm, yeah.. sure okey. ''

Jag la på och jag känner mig plötsligt svag, jag reser mig och går in i badrummet och duschar av alla mina känslor, men dom vägrar ge sig! Dom är påklistrade på min kropp, jag ger upp och stänger av duschen, fixar mig och sätter på mig min outfit jag snabbt drog ur garderoben: (KLICKA HÄR FÖR OUTFITEN)

Jag släpper ut mitt röttbruna-blonda hår och kammar ut det och sätter på blatttången, låter den värma lagom tills den piper till. Jag kollar detaljerna Harry hade skickat. Jag suckar och känner mig tom inombords, Jag känner mig tom. Jag vill inte ha den känslan inom mig! Jag vill ur denna mardröm, jag kommer plötsligt på att shopping verkar vara den bästa metoden just nu! Jag kollar klockan och ser att den tickar efter 1, jag kan leta efter jobb påvägen.
+

'' okey thank you! ''

'' you will start tomorrow at 13 okey? Good, have a good eveaning. '' Jag stängde dörren efter mig och kollade på den nya cafét som hade öppnat och behövde nya människor! Perfekt! Jag ser tvärs över gatan och ser Niall gå där

'' Niall! '' jag vinkar och han stannar till och kollar till sin vänster och han ser mig, han går mot mig och jag kommer in i hans famn. 
'' God, i haved missed you.. ''

'' yeah.. where have you been hiding. '' frågar han, jag skrattar lätt 

'' everywhere '' 

'' wanna catch up? '' frågar han och nickar åt starbucks. Jag nickar, han tar fram sin arm så gör jag krok hela vägen till starbucks

+

'' Long time! How is life going? ''

'' though as hell! But i'm trying to live.. '' 

'' how do you feel then? Harry said what happend. ''

'' My emotions are so much right now, soo.. i trying and rather feel nothing, it's better and easier that way. '' viskar jag, plötsligt känner jag något blixtaktigt vid fönstret, jag kollar och ser en fotograf bakom buskarna och fotografera. 

'' gosh! these papz are so ennoying these days.. ''

'' agreed! '' jag tog en slurk från min caffee och tittar på Niall

'' how is career going? Popstar? ''

'' oh! Just fine, we're doing our new album.. ''

'' really? I would love to hear it! '' utbrister jag, han skrattar och vi pratar i timmar. Tills jag kommer på att Harry och jag skulle träffas om 45 min. Jag kramar om Niall och ger han mitt nr innan jag rusar ur butiken.

+

Jag kollar på speglen och utforskar min outfit, den är perfekt för träffen, Den ska jag ha! Klänningen visar mina kurvor och kavajen sitter bra åt kroppen. Sminkningen är perfekt utgjord och jag känner mig redo sen 2 dagar sen att möta Harry. (Outfiten här! Klicka!) Mobilen surrar i handväskan, jag tar upp den och ser att Harry ringer.

'' hey, i'm outside. ''

'' i'm ready, i'm down in a sec.. ''

'' okey. '' jag lägger på och lägger på extra läppstift på mina läppar innan jag stoppar ner den i väskan. Jag drar på mina blomminga Mr. Martens ute i hallen, ropar hejdå till Kellie som ropar lycka till tillbaks och jag stänger efter mig. 

-

'' wow, you look stunning '' mumlar Harry mållöst, jag tittar ner i golvet och mötter Harry i en kram. Harry kramar hårt och tätt om min lilla kurviga kropp. Sen baletten lagt av har jag gått upp flera kilon och det känns fel som fan! Jag drar mig ur kramen och kollar på Harry hur stilig han är

'' handsome.. very classy.. '' han nickar, han öppnar bildörren åt mig och jag sätter mig. Harry krypper in gämte mig och vi sätter fart mot den okända plats, plötsligt känner jag lukten av havsalt? Vi är framme. Harry går ut först och lukten slår mig som en våg. Vi är i stranden? Jag har hans hand och kryper ur bilen smidigt, jag kollar mig omkring och det är rätt mörkt, men det är en svag ljus lite längre bort.

'' Haz? What is this? ''

'' wait! Come on let's go! '' han tar min hand och vi springer i sanden, typiskt mig att ta klumpiga skor .. men bättre än klackskor som jag skulle brytigt foten i.

Jag stannar av och skannar den vacka vyn framför mig, åhh så romantiskt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback