Live While We're young

'' do you like him? ''

'' yes! but i want to take  slow! I'm fucking off with my virginity because of alcohole and i couldn't even enjoy it like i wanted to! But i just act like i'm still a virgin and ... easy as that! '' 

'' uh-uhm.. ''

'' what? '' frågar jag och sätter huvudet på snee och kollar på Kellie som smuttrar på sin shake.

'' I'm sorry Jamie. '' jag vänder mig hastigt och ser Harry framför mig. Åh boy!

Harrys Pov:

'' Can we talk? '' for det snabbt ur mig. Hon suckade och vände sig om innan jag smuttrade i sig sitt tee

'' you can't just ignore me Jamie. ''

'' I can! Watch me '' mumlar hon och sätter läpparna mot sin mobil och tänker. Jag suckar trött och tittar ner i golvet och sedan upp igen, jag mötter Kellies blick som plötsligt tar sin mobil och fattar haken

'' I'm just gonna call Jai if he had arrived. '' hon glider från sin plats och går tyst iväg knappandes på sin mobil. Jag sätter mig framför henne och Jamie kollar på fönstret med tom blick

'' I'm sorry Jamie.. '' viskar jag tyst, hon kollar ner i bordet, dricker upp det sista innan hon tar sin väska och försöker lämna båset

'' please.. stay. ''

'' why would i? '' frågar hon spydigt och sätter händerna över kors, lutar sig tillbaka

'' 'Cause! We need to talk! '' 

'' i don't have anything to say to you, '' viskar hon och kollar ner på bordet

'' Jamie.. please don't blow me off like this! ''

'' well watch me leave and blow you off Harry! Your just like every boy on this planet. Bull-shit! '' hon tar sin väska och reser sig raskt innan hon försöker lämna båset, jag tar hastigt i hennes handled och drar ner henne igen.

'' Let go off me?! I don't want to talk to you Harry! ''

'' but i wanna talk to you! Please, if you don't wanna hear more just leave then, please! Just lissen to me. '' hon sätter sig igen men blicken i fönstret

'' Jamie, please look at me.. ''

'' I don't want to! Just say what you want so i can leave. '' 

'' I'm really sorry Jamie, it's my fault.. It wasn't on sentences okey? I like okey? I just wanna start over and learn you from the beginning '' hon ser förvånats lugn ut och mötter äntligen mina ögon. Jag ler snett och hon log också snett

'' i'm sorry for blowing you off like that.. i didn't mean it okey.. I was nervous.. ''

'' it's okey. I was nervous too.. '' hon ler innan hon böjer sig över bordet och kysser mig. Den tar snabbt slut och jag rynkar pannan.

'' i want some more! '' bad jag, hon flinade och tittar på mig med ögonbrynen över molnen

'' i can't kiss a stranger? That's just wierd. '' jag skrattade lugnt innan jag mötte hennes ögon igen och jag klappade på sistsen gämte som hon satte sig på och kramade hårt om mig

'' I like you. A lot ''

'' I like you to.. A lot. '' Hon böjer sig frammåt och kysser mig mjukt och jag håller henne länge. 

+

'' i will miss you, '' viskar Jamie när hon borrar in sitt ansikte i min nacke, hon andas lätt och det kiklas på halsen

'' it's tickels.. '' mumlar jag, hon flinar innan hon börjar pussa mig ännu mer. Jag skrattar hysteriskt och folk kollar på mig som jag vore dum i huvudet. 

'' Jamie, STOP! '' skriker jag gång, på gång på gång. Jag skrattar rakt ut och Jamie skrattar med för mitt anfall.

'' Look at you, '' hon tittar på mitt helröda ansikte av värme och syrebrist

'' that wasn't fun at all Jamie! ''

'' i thought soo! '' jag tittar på henne och hon kollar sött mot mig, jag slog henne lätt på överarmen. Hon skrattar åt mig innan hon gick åt sidan för att sätta sig i bilen. 

'' i like your car Haz, it's awesome '' hon utforskar min bil och jag skrattar åt hur hysteriskt rolig hon såg ut när hon utforskade bilen. Plötsligt börjar Jamie stutsa på sättet gämte mig och jag skakar på huvudet och känner plötsligt hur nervös jag är och hur mitt behov ökar. Jag hostar mig diskret och sätter på bilen. Vilken pervers man kan vara !

'' turn up the music! '' hon vänder och vrider på radion tills en station kommer fram och One more night from Maroon 5 spelar från radion. Hon höjer radion så det dunkar i hela bilen och sjunger med i verserna. 

So i cross my heart and i hope to die.

But i only stay with you one more night... 

And i know i said it a milion times, but i only stay with you one more night.. 


Hon svänger på och dansar lätt, jag hänger med i takten och vi skrattar en hel del

Tills låten Turn up the love av Far East movement Med Cover Drive dunkar loss i bilen. Jag och Jamie dansar i takt med i låten. Vi sjunger med i det vi kan och skrattar en heldel. Och klappar med i låten när dom sa att vi skulle det. 

'' i never had this fun ever! '' skrattar hon luftlöst och ler snett, hon pussar min kind 

'' thank you for doing this to me, ''

'' no problem Jamie. I like you.. A lot. ''

'' me too.. But stop with this serious talk let's DANCE! '' hon dansar med igen och jag svänger med i låten, vi gör fisken med handen och skrattar en heldel. Detta är den bästa dagen hitills.

Plötsligt dunkar min favorit låt, How we do, (Party) - Laidback Luke Remix. Så jävla bra. Jag svänger med huvudet, snarare diggar med. Jamie diggar med mig och svänger på kroppen lätt. Vi skrattar jätte mycket

'' wait wait! here comes the awesome part! '' vi gjorde fist bumb med i låten och Jamie skrattade så mycket att syret tog slut, hennes ljuva skratt klingar i mina öron. Världens finaste röst. Älskar den.

+

Jamies Pov:


'' thanks for today, i had a awesome night. '' han är lutad mot bilen och jag lutade över honom. Han ler snett mot mig och kollar på mig

'' it was nothing, i had a awesome day too babe! So? What time am i picking you up? ''

'' don't know, any time you like ''

'' take your time babe, see you tomorrow. '' Jag kysser han mjukt innan jag sakta lämnar hans varma famn för att mötta mörkert och kylan. Jag vinkar och han sätter sig i bilen, han vinkar en sista gång och jag skickar en slängkyss och han tar emot den mot sina läppar, Jag skrattar innan jag ser snabbt hur han försvinner. 

+

R.I.P med Rita Ora med Spotify versionen dunkar tyst från min stora bas högtalare. Jag slänger mig på sängen

Plötsligt hör jag hur min mobil surrar. Ett sms från Kellie och Harry

Kells! xxxx: Where are you?? You guys just left, I'm at Lizzie's! Sleeping there tonight xx

To; Kells! xxxx: Home!, Sorry! I forgott about you! Okey, godnight babe have fun and i see you tomorrow! xxxxxxxxxxxx
Kells! xxxx: So typical you! Forgett about everything around you! Loveyou lot's xxxxxxxxxx
 Jag skrattar åt Kellies svar innan jag går vidare till min och Harrys konversation.

Harry xx: Whatt your doooin'? xx H

To; Harry xx: Guess ;) xx J

Harry xx: Dying without me? xxx

To; Harry xx: You wish right? xx No, just lissing to music ;) xx

Harry xx: Really? xx Jag lägger undan mobilen och irriterar mig för den dumma reklamen. Jag hör hur dom gör reklam för en ny låt som Kid Ink hade gjort, What i do. Åhh! Jag älskar Kid Ink. Plötsligt hör jag någon One Direction låt? Det låter otroligt mycket som Harry och hans kompisar? Deras nya låt dunkar .. Live while we're young. Vafan?! Är han känd!?

Jag slänger mig till datorn och söker på Harry Styles. Det kommer runt 2 miljoner träffar på 2.4 sekunder. Jag kollar och, typiskt honom överallt! Hur kunde han?! Jag trodde vi var slut med alla lögner och skit! Vi som äntligen var sams?

To; Harry: I think lying is your best friend! 


Harrys Pov:


Va? Vaddå? Jag blir helt förtvivlad och kommer sedan på vad som är problemet. Jag ringer Jamie, som svarar men är tyst

'' Jamie! I can explan! I Promise...  ''

'' That your famous with you friends? You know, you have nothing to explan, you know Harry you can fuck yourself and don't talk, text me anymore! I'm done with you. '' hon klickar mig direkt och jag tittar på mobilen innan jag slänger den mot väggen och slänger mig fustrerat mot sängen.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback