Live While We're young

Förra Kapitlet!
'' Jamie ... I'm sorreyh! Okey... '' gnällde jag och hon tittar på något annat, andas ut och mötter mina ögon

'' It's over. '' hon stänger dörren på ansiktet framför mig. Jag tittar förvånat på dörren innan jag börjar banka på dörren

'' JAMIE! JAMIE OPEN! I'M SORRY! JAMIIIIEE!! '' jag slår på dörren igen innan jag försvinner därifrån.

Chapter five:


'' i just wanted to say, that your training has giving some resulates and i'm very proud of you guys. '' Michelle blickade oss alla. Alla tittade på varandra och log snett.. förutom Estelle som blickade Michelle rätt länge. Michelle Andas och kollar över oss alla

'' I'm lucky to have you guys as students at this classes... ''

'' Wait .. wait wait! This sounds like an termination .. Madame Michelle you can't quite! '' säger Philicia frågandes och blickar henne noga

'' i'm not the only one quiting.. We are all .. We can't be here anymore, '' säger Michelle smått förstört, hon fuktar sina läppar och mötter oss med tårar

'' what? '' frågar Hayley förstört och nu hakar alla på. 

'' we don't have the money enought to be here, ''

'' but we can start to pay for the lessons.. anything! Please not quiting! '' bönar jag, Michelle andas skakigt, 

'' i know, i know it's wont work anyway.. I'm sorry guys. I really am. '' hon tar sin väska och försvinner ut med denna gång ett spring från salen. Detta är nog sista gången jag ser Michelle försvinna ut genom den dörren igen. Aldrig dansa balett här igen? Det kan inte vara sant.

'' it's over. '' Estelle tar sig i håret och går frusterat runt oss som en kyckling utan huvud. Detta får inte vara slut! Pappa kommer kontrollera mitt liv igen!? Jag kommer sluta upp som en slav hemma igen... Jag kan inte leva så det bara går inte. Jag kan inte, får inte och går inte?! Nej .. nej, Nejj!

'' NOOOOO! '' skriker jag rakt ut, Mina tankar har för mycket kontroll och lagt för mycket belast över mina starkas axlar. 

jag slänger mig på golvet som kanske är sista gång jag dansar på någonsin igen. Det är så himla fel. Tårarna faller hejdlöst över kinden och jag kollar på dom andra, dom andra börjar gå mot sina väskor, packar ner sina saker och försvinner mystiskt ut genom dörren och kommer nog aldrig mer tillbaka, Detta går inte vara slutet.

+

1 Year Later:


Efter ett brutalt misslyckande att återföra gamla balett gänget så flyttade jag ihop med Kellie i en 2 rums lägenhet i London City, den stad som lever 24/7. Jag vet inte hur det är med Daisy därhemma, jag försökte få med henne till lägenheten men hon vägrar följa med, fast pappa torterar henne värre än mig. 

'' I'm going to Jai's place, if you wonder. '' hon väcker mig från min dvala och jag mötter Kellies bruna ögon som lyser starkt mot mig

'' yeah, okey have fun. '' hon nickar och försvinner genom dörren, jag vill inte vara hennes mamma, hon får göra precis som hon vill. Det är hennes liv inte mitt... Den enda som skulle ta hand om hennes liv det är mamman som lämnade dom för 1 år sedan nu. 

Jag suckar av uppgivelse och börjar röra mig runt i huset och bestämmer mig för att baka något för Jai och Kellie. Jai är Kellies nya kille, dom blev typ tillsammans efter 1 månad när vi flyttade hit. Jag som är fortfarande krossad efter Idioten Tyler är efterbliven och går i pyjamas byxor och tröja ska baka för 2 älskade par. Kärlek är ingenting jag vill lägga mig i nu för tiden. Jag vill inte ens ha något med kärlek att göra. 

Jag kommer på att bakpulvret är slut .. Dags att åka till affären.

+

Jag kollar efter bakpulvret och mjölk för det var slut hemma. Jag såg ett sista pakett mjölk stå där när någon grov hand tog den samtidigt som jag.

'' sorry. '' mumlar jag samtidigt som den mörka killen pratar. Vi mötter varandra och jag känner igen dom gröna ögonen. Hatet växer och jag biter i min underläpp för att inte explodera.

'' I take my apologie back. '' muttrar jag irriterat och tar den sista mjölken och lämnar stället. Jag känner hur någon tar tag om min handled

'' Let go off me!? '' ryter jag i Tylers ansikte. Han tar tag om min handled igen och drar mig mot honom

'' i know you haved missed me.. '' han försökter kyssa mig när jag plötsligt bryter ut och skriker

'' HELP! LET GO OFF ME?! LET GOOO! '' skriker jag, jag slår vad att hela affären hör mig för allt har tystnat. Plötsligt hör jag en annan killröst ryta

'' LET GO OFF HER! '' jag vänder mig och ser en kille med olivgrön mössa över huvudet stå framför oss. Tyler backar bak från mig och börjar springa ur från affären.

'' are you okey? '' frågar killen. Han kommer fram till mig och tar i min handled och känner mjukt på den, dom grova starka händerna strycker och smeker min handled ömt och försiktigt som jag vorde gjort av porslin.

'' yes i'm fine thank you.. '' mumlar jag tyst och får ur mig ett ganska tyst stön som killen verkar uppmärksamma sig på. Han mötter mina ljusblåa ögon och ler snett, Plötsligt får jag se världens mest vackra människa. Han var så vacker att världen skulle gå under.

'' your name? '' flinar han tyst och jag tittar efterblivet efter att ha vaknat ur min dvala.

'' huu? ''

'' your name? '' repeterar han igen och kollar på mig. Ååhh dom dära Smaragda gröna ögonen Ååååh! Guud jag är i himlen 

'' Jamie.. Jamie Storm. '' 

'' cute name, '' viskar han tyst och släpper taget om min arm, Nejj! Baby släpp inte taget om mig ÅÅÅHH! 

'' thanks.. Yours? ''

'' Harry St- ''

'' OMG?! IT'S HARRY STYLES?! AAAAH!! '' vi båda vänder oss och han tittar på mig innan han försvinner iväg med ett snabbs spring från affären. Tjejerna springer förbi mig med ett skrik efter Harry.. Men varför är tjejerna efter honom? Och varför var han så himla bekant? Harry... Harry Styles. Det var hans efternamn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback