Live While We're young

Förra Kapitlet:
'' Ask your boyfriend! 'Cause i had nothing to do with it?! ''

'' What about me being annoying! ''

'' oh, that part! But it's your boyfriend that feels sorry for me. '' jag får en snille idé, stänger ihop datorn och går ur hennes rum

'' HEY! WHATAHELL?! ''

Jamie Storm: Okey! I will meet you at 8! <3 och trycker på enter för att skicka iväg meddelandet

Tyler Johns: I knew it! :) xxxxxxx Will be waiting

Jamie Storm: After my practies! :) xx 

Chapter One:
 

'' well done today.. remember in 3 weeks we're gonna have a show! So pracitec alot and don't forget to stretch people! '' Madame Michelle tar sin väska och gör som förra gången, lämnar salen med svett, skrik och efterblivna blickar. Vafan? Vaddå show?! Det ska jag fråga Michelle nästa gång vi har träning.

'' what fucking show?! Omg! I hate that bitch!? She have to ask us first if it's okey?! '' Även om jag hatar Estelle så har hon faktiskt rätt! Man ska fråga först ifall det är okej? Jag tyckte en dålig stil av Madam Michelle. Aja! Hur mycket Estelle har rätt så hatar jag henne ändå!

'' leave then?! '' jag drar av mina balettskor och stretchar lite och sprayar lite med perfym. Jag kollar klockan som stod kvart över 7. En halvtimme kvar tills jag ska träffa Tyler. 

'' Shut up! '' mumlade Estelle och började strecha själv. Medans dom andra tjejerna hakade på. Gör allt som deras ledare gör... uff!? Hur kan dom leva. Jag gjorde mördar sträcket vid halsen och tog väskan, sa hejdå till dom andra. Kramade om Paige innan jag gick ut. Jag satte på min Ipod och satte öronsnäckorna i öronen och satte på Let's do it again med J Boog, jag nynnade lätt på låten och svängde med, tänkte vara med i Street dance kanske? Hmm.... 

'' Nice to nice to know ya let's do it again..

How we did it on a one night stand,

girl i wanna be more than a friend! To ya ''

(Om ni vill lyssna på låten finns den på bloggens playlist)

Jag släppte ner väskan på det fuktiga gräset och började röra mig i takt med musiken. Jag blundade och nynnade med i låten, tiden försvann och plötsligt känner jag hur någon tog tag om min axel. Jag skrek rakt ut och vände mig hastigt och såg Tyler med ett flin på ansiktet. 

'' gosh you scared me! Fool! '' jag pokade honom hårt vid axlen och han tappar lätt balansen men är åter på stadiga fötter. 

'' nice dance moves. ''

'' thanks, '' mumlar jag tyst, jag mötter hans ögon och han tittar lite på olika ställen. 

'' but it didn't looking like balet .. exacly.. ''

'' naa.. thought maybe start in Street dance ? IDK.. '' 

'' i think you should start.. ''

'' really? ''

'' yeah.. your doing great. I know a place where they dance ''

'' Really? '' frågar jag med spetsade öron och log snett mot honom. Han nickade. 

'' awesome! '' jag kramar han hastigt och ler för mig själv. Tyler var ju inte så illa... Jag drog mig ur kramen och kollar mig omkring. Jag kollar klockan runt armen.. FAN?!

'' SHIT! '' jag tar min väska och börjar springa

'' Where are you going? ''

'' HOME!! I'm LATE! THANKS FOR THE CHAT TY-TY! '' Jag springer utan respons från honom. Jag skyndar mig hem.

+

 
Jag öppnar dörren tyst och stänger den ännu tystare. Det luktade unket. Alkohol. Jag drog av mina skor och trappar tyst upp till rummet. Jag drar av mig min jacka inne i rummet ställer undan väskan i någon hörn, jag hör någon snyfta rummet gämte. Jag tassar upp från sängen som jag crashade på innan, jag tassade bort till Kellies rum där jag hörde snyftandet. Jag öppnar dörren tyst och Kellie sitter skräddare med ett foto i handen och smink utsmetat över ansiktet. 
'' Kels? What is it? '' hon möter mina ögon och tittar på mig länge
'' mom... she left, ''
'' What? why? '' utbrister jag? 
'' she couldn't take it anymore. She just left. '' jag sätter mig på hennes säng och kramar henne hårt. Hon kramar hårdare om mig.
'' and daddy stared to drink again.. '' snyftar hon fram. Jag suckar tyst och tänkte länge på en sak 
'' Kellie. ''
'' yes, ''
'' After high school, i'm moving out.. Wanna come with me? '' hon tittar på mig. Hennes läppar spricker i ett leende och ler stort
'' YES! '' vi kramar hårt om varandra. Detta kommer bli bra! Väldigt bra. 2 veckor tills skolan är slut och då flytar jag ur detta dårhus.
Efter en stund knackar jag på Daisys rum, jag öppnar den och 4 ögon riktar sig mot mig. Tyler. 
'' what do you want?! '' spottar Daisy spydigt. Jag suckar irriterande
'' Yesh! For god sake. I'm here to ask you, not kill you! Be more polite your spoild little brat! '' hon sätter händerna i kors och stirrar intensivt på mig, jag möter Tylers ögon innan jag snabbt vänder mig mot Daisy igen.
'' did you know that your mom leaved? ''
'' yeah.. i know. '' hon vänder sig mot teven igen. Daisy hatar att visa sina riktiga känslor inför folk, jag har sätt henne gråta 2 gånger, det var när pappa ''råkade'' slå till henne och putta upp henne i väggen. Och när hon fick nobben av en kille på 9ans bal. Aldrig sen dess..
'' fine.. well Kellie is sad about it and you seem happy about it? ''
'' I hate that bitch anyway! '' Nu blir jag jävligt sur! Man snckar inte SKIT om mammor! Jag gick mot henne med arga steg och jag såg rädslan i hennes ögon, jag höjde handen för att slå till henne men sänkte den igen. 
'' your so not fucking worth it?! '' jag stormar ut från rummet och smällde högt igen dörren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback