Live While We're young

 

Chapter Prolog.


'' Again! '' skriker Madame Michelle. Jag suckade tungt innan jag gjorde om övningen igen. Jag gjorde om den och den igen tills jag föll ner på golvet.

'' okey. Good for today. '' madame Michelle tar sin väska och försvinner ut från danssalen som nu luktade svett, förnedring och pinsama stunder. Man känner/hör fortfarande hur Michelle skriker.. Man känner luften.. hur det hänger omkring.

'' god, that bitch! '' mumlar Estelle. Alla vände sig mot Estelle som stod med sitt gäng och stirrade ner på sina naglar! Den ända bitchen här det är du!

'' she is not a bitch! She is here to teatch us real balet and if you don't like it. Leave. '' svarade jag snabbt och knöt av mina balettskor och stoppade ner dom i väskan. Drog på mina mjukisbyxor och min andra tröja, mina sneekers klädde mina nakna fötter (med strumpor på också)

'' where did you get air from? '' frågade hon spydigt. 

'' seens i was born. '' alla ooaaade och skrattade lätt innan dom blev tysta för Estelles mördar blick.

'' see you guys on monday. '' jag tog väskan och började gå ur salen när plötsligt jag känner någon ta tag om min handled och klipper till mig på kinden. Jag tar mig för kinden och tänker slå till när jag sänker ner handen igen.

'' your so not worth it. '' jag vänder klacken.

+

'' your late. '' ryter han när jag kommer in i huset. Kellie, Daisy kommer springandes in och hånflinar mot mig. Pappa höjer sin hand och jag skyddar mig från honom och smällen kommer. Jag flyger över golvet och Kellie och Daisy skrattar fult mot mig. Jag reser mig igen, torkar mig, tar min väska och lämnar hallen där alla står och skrattar mig.

Jag lägger undan väskan åt sidan och loggar in på datorn. JamieStorm

Jag kollar Facebook och ingenting har hänt, trååkigt. Förutom Daisy som har uppdaterat. 

Daisy Caller; 2 moths with you bebbe! Loveyou lots! x -Tyler Johns. Jag stoppar fingret in munnen för jag mår illa. Jag stänger ner facebook och kollat Twitter

JamieStorm: Hello Twitter world! :) Dance practices done.. now chilling! xx


Jag uppdaterade min tweet och jag fick flera retweets. Jag kollade mig omkring och jag såg en tweet som fångade min uppmärksamhet

Fe-li-ci-ty-the-boss: ONE DIRECTION In LONDON CITY! :) Can't waiiiiit! :) xxxxxxxx Hmm? Jag klickade på google och sökte One Direction.

Flera miljoner träffar! Jaha! Jag trycker ner sidan och hör hur min mobil tjuter. 

'' Hey Jessie! ''

'' Heeeeey! How was Baletpractice? ''

'' Super ! '' 

'' JAMIE! COME DOWN RIGHT NOW! '' vrålar pappa till mig, jag suckar irriterat och 

'' need to go! Dad's calling. '' jag satte betoningen på dad extra 

'' okey! Be careful and we talk tomorrow at school! '' 

'' Okey! bye! ''

+

Efter att ha bytt om kläder och går till datorn igen. Jag loggar in på facebook och ser att Tyler är inne... 

Tyler Johns: Heeeeeeeyy <3

Jamie Storm: What do you want??

Tyler Johns: Nothing! Just wanna hear if your good today! 

Jamie Storm: Well... your girlfriend is annyoing as usual!

Tyler Johns: Aaw! Poor you... <3

Jamie Storm: Why am i even talking to you?? 

Tyler Johns: I know you want me!! 

Jamie Storm: Yeah right! 

Tyler Johns: Come one babe! Meet me tomorrow outside your baletstudio .. at 8! I will be waiting <3

Jamie Storm: in next life maybe? Leave me alone idiot! Gross!!!!


Jag loggar ut och stänger ner datorn med en smäll. Jag går till Daisys rum utan knacka eller någonting, 

'' Oii! Whatahell! ''

'' Your boyfriend is a big problem! '' hon tittar på mig som jag vorde dum.

'' why? are you yello? ''

'' like i give a fuck about your reletionship with grossidiot? Naaa thanks?! '' Jag öppnar facebook sidan och privata meddelanden och visar Daisy. För varje gång hon läser blir hon arg och tittar på mig

'' whata hell?! Why did you do that for?! ''

'' Ask your boyfriend! 'Cause i had nothing to do with it?! ''

'' What about me being annoying! ''

'' oh, that part! But it's your boyfriend that feels sorry for me. '' jag får en snille idé, stänger ihop datorn och går ur hennes rum

'' HEY! WHATAHELL?! ''

Jamie Storm: Okey! I will meet you at 8! <3 och trycker på enter för att skicka iväg meddelandet

Tyler Johns: I knew it! :) xxxxxxx Will be waiting

Jamie Storm: After my practies! :) xx 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback