Kapitel 15 - I'm here to Apologize

Tidigare i Only You:
Janice blick tydde riktigt noga på att hon hatade mig men de sket jag i, allt jag hade på tankarna var hur dissad och totalt ägd hon blev rakt framför ansiktet på mig. Plötsligt ställer hon sig upp och drog ner klänningen lite kort och allt nästan gick i slow motion, hon gav Jack en riktig örfil och bitch blickade mig totalt, hon försvann in i hallen och alla följde henne med blicken, hon tog sina skor, sin skinjacka i sin famn och mötte oss.
''If  we are just friends... what on earth am i doing here? '' de va det sista hon sa innan hon smällde igen dörren och lämnade oss med en pinsam tystnad.
 
-
 
När dörren smälts igen, Jack försöker bedöva sin kind medans alla frågar ifall han är okej förutom jag som tyckte att han förtjänade de lite men samtidigt en otroligt skön känsla på något konstigt-egoistiskt sätt så reste jag på mig och uppmärsamheten fördes mot mig.
''Excuse me.. '' 
''Where are you going? ''
''Apologizing.. ''
''For what? '' Viggo och hans efterblivna frågor, Natalie smackade till honom i bakhuvudet och skakade trött på huvudet
''for what she did to Janice your egg! '' jag vände ryggen mot dom andra och följde efter Janice.
 
 
Trött går jag ner för den okända backen och plötsligt hur klacken går sönder och jag haltar till, 
''Shit.. '' muttrade jag tyst innan jag vände mig om och kollade runt på den tomma området, jag böjer mig ner för att ta upp skon men faller till mark och lutar mig mot ett staket. Tårarna faller hejdlöst över min sminkade kind och jag kunde hålla mig från att snyfta till. 
''hey. '' jag kollade förskräckt upp och ser Andie ståede där, jag torkar mina tårar snabbt och tar mig samman.
''Well, isn't Miss. Popular, are you here to tease me? '' 
''No, i'm here to apologizing för my rudeness, i acctualy thought that he was supposted to tell that you are he's girlfriend. ''
''No, you thought that he would say that we're just friends.. and you know what.. You won. Congratulations, '' 
''This was never a competition... it was about me.. being jealous about you... how pretty you are, how Jack must be stupid to not like you more than a friend.. ''
''Stop it already '' skrattade jag svarades. Jag tittade på Andie och log snett
''Thank you... ''
''For what? ''
''Everything, for running back after me, being nice to me. Just thank you '' Andie log mot mig och gav ifrån sig ett svagt äsch och tårarna föll hejdlöst ner igen
''Aw, stop with the tears.. you're making me emotional! '' skrattade hon, hon reser sig upp och sträcker ut en hand. Jag ler med tårarna nära på att falla igen och hon drar mig upp, hon kramar om mig hårt, 
''you are strong.. you don't need a man to be strong. Be yourself, have family around and you will be just fine.. Like some say, Strong is the new Beauty '' viskade hon och tog tag om mina armar och granskade mitt söndergråtna ansikte. 
''Thanks Andie.. i really appreciate it.. '' viskade jag tyst.
''Now. No more tears, '' hon torkade bort mina tårar som föll ner för ansiktet.
''A smile an- '' plötsligt plingar hennes mobil, hon kollar den snabbt och skrev snabbt tillbaks
''Who was it? ''
''Jack. He wonder where we went and he hoped he could pick us up? ''
''No, i wanna walk, talk to you and just breath some fresh air to calm down a bit.. If it's okay? ''
''Yeah sure,sure.. let me talk with him. '' Solen går sakta ner och Andie tar min hand, länkar den innan vi börjar gå tillbaka till Andies hus med skorna i mina andra händer.
 
Timmarna har gått men ingen hade kommit igenom dörren, själv förbereder jag mig för att hämta dom men när jag får ett svar från Andie att dom skulle gå instället började jag bli nervös över vad jag ska säga och göra för att få allting på plats igen. 
Dörren öppnades, jag rusade ut och såg hur tjejerna drog av sig skorna och Skrattade åt något. Plötsligt stannar Andie upp och tittar på mig, jag ler snett och Janice stannar också upp. Jag rusar fram till henne, kramar hårt om henne och kysser henne mjukt
''I'm sorry. From now on, i'm your new boyfriend Jack. ''
''I'm glad to here that.. '' mumlade hon och kysste mig en omgång till.
SorrySorrySorry! Omg. Förlåt! Helt frånvarande men! I'm Back! Promise!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback