Kapitel 13 - Fine

"My boss dumbass! " skrattade jag fram, Zayn ha ha-ar till mig och jag suckar 
"so? How is the filming going? " 
"Good.. I'm Veronica... The sexy assistent .. " skrattar fram och jag gapskrattar medan jag häller på köttfärsen på spagettin 
"look i gotta goo! Miss u guys so much! Byeeeeee! " 
jag hann inte ens höra Zayns hejdå jag slängde i mig maten när jag sedan tog longboarden och jackan mot Brendon's hus.
 
Tårarna rann, min hjärta dunkade, livet suger och jag skärrad sitter här i ett hörn i mitt rum och ber till gud att mamma inte kommer hem inom dessa dagar och ser mig nu.
Jag vänder på höger armen och ser ett stort köttsår, på andra sidan röda fingeravtryck. Jag tittar upp på speglen som var framför mig, jag satte handen för munnen över min syn. 
''Vad har han gjort med mig? '' viskade jag tyst, nyckelbenen lyste rött av alla märken, jag rörde mjukt mot nyckelbenen men reflexerna tog emot och jag tittade noga på händerna som reflekterade från speglen till ögonen. Jag vände på händerna och såg hur ögonen blödde och sken en stark färg av mitt blod. Tårarna slutade rinna och jag reste mig upp.
-
Efter att ha tvättat rent alla sår gick jag runt i huset ensam utan att veta vad som skulle hända näst, jag stannade upp men andades tyst ut när de bara var min mobil som surrade. Jag måste verkligen sluta skärma upp mig själv.
''Hello? ''
''Hiya Emina.. it's me Hannah ''
''Oh hi Hannah '' mumlade jag hest
''are you alright? ''
''yeah sure.. just my throat trangeling .. or else i'm fine '' Lögn.
''oh.. i wanted to ask you if you wanna job today? But you seem sick so i should just ask Fernanda if she could work for you instead. '' 
'''no no no! It's fine, i can work ''
''are you sure? '' frågade hon misstänkt
''Yes. It's fine! I'm fine, i just gonna take some medicin and then i'm like new again.. '' Lögn.
''Okey, see you two? ''
''alright then boss! ''
''good, you will work with Emma today '' Tacka gud inte Brendon.
''mhm fine for me '' Vi sa hejdå till varandra och jag gick in för att förbereda mig för jobbet. Jag tog min lång armade grön-vita tröjan täckt med Starbucks märket på med mitt namnbricka på
Emina stod de prydligt och jag satte upp mitt dipdyade hår i en toffs, jag tog min väska, nycklar, mobil och viktiga grejer innan jag låste dörren och försvann mot jobbet
-
''there you go.. a Frappuccino Blend, ''
''Thanks ''
''no problem, have good day '' log jag fejkat mot den snälla tjej som just lämnade butiken. Idag var de rätt lugnt, men Emma frågade vad jag hade gjort med min hand, jag drog ramlade från longboarden ursäkten men hon verkade inte köpa den men jag blev sur på henne och nästan röt på henne rakt i ansiktet men höll tillbaka de och sa att de va sant sedan har la ingenting mer hänt. Eftersom de är lugnt i butiken så satte jag mig på stolen gämte kassan och blädrade lätt genom en Vouge tidning. 
''You should see this.. '' mumlade Emma tyst mot mig, jag kollade konstigt på Emma med en orolig blick mot skärmen, jag reser mig upp och går mot datan hon stirrade oroligt på. När jag slöt mot hennes sida så tittade jag tomt på datan medan de laddade upp sidan.
ZAYN MALIK SPOTTED WITH PERRIE EDWARDS
It looks like One Direction star Zayn Malik is hanging out with Perrie Edwards from Little Mix, Yesterday we saw them again leaving a fancy resturant holding eachothers hands and smiling like Emina Stones never exist.. but hold on Mixers and Directioners.. are they back togheter? What happend to Emina? Send in your tip that seems legit and we keep in touch!
Kisses
Lunatic 
Sedan spärrades mina ögon upp och munnen blev mindre, jag blundade och andade. Jag puttade undan mig själv från datorn och gick mot kassan där ett antal folk hade dykt upp, jag började ta deras beställningar och vägrade visa känslor.
''are you okay Emina.. ''
''i'm fine Emma, can you make a Starbucks special for me please? ''
''sure.. '' svarade hon misstänkt och gick iväg till köket.
Zayn wanna play? Oh it's on. .. i will show how it's played.. never met a shortlover.. oh you will now 

I'M BACK! MISSED ME?
Haha lol! Men en sak är säkert jag har saknat er, och skrivningen med :) Men nu är jag tillbaks och ska inte någonstans på ett tag! Nu är de bara 2 veckor kvar av skolan :( NEEEEEJ?! Då betyder de mycket homwork. Mycket träning (volleyboll) Och jag tror de kommer drabba bloggen någon sjukt för jag ska börja 9an. Nationela och shit! :( Men vi får se tills dess annars kommer la ingenting mer hända typ! :)
Kommentera? :) KRAM! P&S M<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback