Kapitel 4 - Do something!

Tidigare i Only You: Jag fattade ingenting? Eskotera ut oss? ... Vad är det förfel med Andie? Doktorer flög in och ut genom hennes rum, tillslut kom doktorn med papper i händerna, han drog sin hand genom håret, blåste uppgivet ut syre och tittar frustrerat på papprerna en sista gång
''What's going on doctor? '' 
''Well, it seems like when she got strangled some memories disapeard, Does things are very normal.. ''
''but will her memorie come back? ''
''That's the problem.. i don't know if they ever will come back. ''
En vecka Senare
En vecka har flygit förbi, doktorn kommer hit då och då för att kolla till mig så mitt ''minne'' har kommit tillbaka.. Jag har en utmärkt minne, det är bara 2 okända killar som kommer hit varje dag och besöker mig. Regnet öser ner i London, jag ser hela stan genom mitt fönster, hur folk försöker komma sig undan regnet, hur folk stressigt springer undan. Det har varit ensamt senaste tiden, ingen som kommer och hälsar på, inte ens mamma... vilket är underligt. Jag suckar uppgivet och går tillbaka till sängen, sätter mig i greddarställning och tar fram telefonen och skriver ett snabbt mess till Enessa
 
Hey! Long time no speake, up for something? / A x

[12.45] Enessa Johns
Hey! :) No, nothin' up... Something planed? / E x
 
Yeah? Come up to the hospital later! x 
 
[12.47] Enessa Johns
What are you doing on the hospital ? xO xo

Long story, i don't even know.. but just come okay? xx
 
[12.52] Enessa Johns
Sure! I will bring something to eat.. if it's okay? x

Be my guest! x 
 
Mer svar fick jag inte utan jag gick in på toa och slängde av mig sjukhuskläderna, drog på mig en tank top med mjukisbyxor och fixade mig lite innan Enessa kom hit.
-
''And then it exploded and the choclate was all over the place! That was so discusting '' skrattade Enessa fram och vi började skratta något otroligt, hon hade kommit upp på rummet runt 1 och nu är klockan halv fyra och har inte lämnat rummet en gång. 
''My god! '' skrattar jag fram, kunde knappt andas
''Okay, so next week it's a party at my friends house so i thought we could go.. Cause Annie is away in Mexico with her parents for 4 weeks, hope you could go? ''
''oh, i don't knoow.. no, can't just stay home and watch some movies instead and catch up? ''
''C'mon , don't be such a boring ass! '' just då plingade min mobil och jag tog upp den och läste meddelandet jag fick.
 
[15.45] Jackson x
Please.. just let us in.. x

Who are you? And why are you guys camping outside my room.. 
mer svar fick jag inte utan la undan mobilen och tittade på Nessa som tittade ner i sin mobil. Hon log lite och såg sedan upp på mig och låste sin mobil
''who was that? ''
''just a nobody, c'mon let's watch a movie now! '' hon log och satte på en film som hette Fired up tydligen. 
Jag sa hejdå en sista gång till Andie innan jag stände dörren. Viggo och den okända killen tittade på mig när jag kom ut, jag vände blicken och skulle gå då kom ropade på mig
''hey!.. Hey Wait up! '' jag stannade suckandes och vände mig om. Dom tittade på mig länge och jag tittade på dom länge, 
''do you guys want something? ''
''i know you don't know us, but please. - ''
''i don't know YOU but i know Viggo. ''
''yeah, yeah anyway! I want you to help us.. we need your help. ''
''what are you talking about? ''
''she had lost her memorie, that's why you are here and we are camping outside. I don't know if you remeber but last time i saw you was her fighting in her yard 2 years ago .. '' jag tittar ner i golvet och suckade
''you are just her to get her back and trying to move us away! '' Killen med stylat hår tittade förbannat på oss
''no! I swear, it's not that! i just miss her, we havent't contact eatchother seens .. now. And i just miss her ''
''but can you try to make her belive us.. ''
''she's not even remeber you Vigs? ''
''No.. '' mumlade han och jag suckade i frustration. Va fan ska jag göra? 
''I'm sorry guys, i just can't .. '' mumlade jag och vände mig om, började springa därifrån.

Krånligt? Blir själv inte förvånad... kram :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback