Kapitel 5 - Slowly but surely, our hopes gives up

Tidigare i Only You:
''no! I swear, it's not that! i just miss her, we havent't contact eatchother seens .. now. And i just miss her ''
''but can you try to make her belive us.. ''
''she's not even remeber you Vigs? ''
''No.. '' mumlade han och jag suckade i frustration. Va fan ska jag göra? 
''I'm sorry guys, i just can't .. '' mumlade jag och vände mig om, började springa därifrån.
4 Veckor senare
Dagar blivit till veckor och sakta men säkert ger våra hoppar upp om att Andie ska få tillbaka sitt minne, Enessa såg jag en gång. Julen närmar sig och vem ska jag ge min present till nu då när Andie inte kommer ihåg någonting.. allt är så himla hopplöst. 
Sjukhus vistelserna blir allt från varje dag till någon gång i veckan, att sitta utanför och vänta på att stunden ska slå in har ju mörknat en aning. Tillslut släppte dom Andie för några veckor sen, hon verkade må bra och hoppades bara på det bästa, nu bor hon hos Enessa för den gången vi såg henne berättade vi ungefär hur läget såg ut för henne, hon tog henne och mer har jag inte sätt av dom. Jag fick Enessas nummer för att hålla koll så att Andie mår bra, jag hoppas verkligen att hon får minnet tillbaks! För det kan nog faktiskt behövas nu till jul! Skulle sitta perfekt som julklapp.
 
Hopes she's okay? Jack.

[19.46] Enessa 
She's okay... she just felt asleep. Enessa. 
 
Det va allt jag behövde veta, att hon mår bra. För hennes säkerhet betydde allt för mig, ja. Ja.. Jag Gillar. Henne
Min uppmärksamhet på teven upphördes när jag hörde små snarkningar från soffan, jag tittade på Andrea som låg där och sov djupt, jag reste på mig och la täcket över henne innan jag stängde av teven och gick upp, gick till det andra rummet. 
Just då fick jag ett Sms från Jack
 
[19.44] Jack.
Hopes she's okay? Jack.
 
She's okay... she just felt asleep. Enessa. 

Mer svar fick jag inte utan tänkte det va nog ett bra svar för honom, dom verkar ju så himla desperata att få Andrea tillbaka, men jag kanske ska hjälpa dom? Dom kanske vill ha den gamla Andie tillbaks? Jag vet inte. 
Med tusen takar i huvudet somnade jag med kläder på i min säng.

Tråååkigt mellan kapitel men men! Eftersom att Koooommentaaarerna bara ströööööömar in, så får nå detta :'O så kommentera nu då! / M
 
 
 

Kommentarer
Elvira säger:

Mer! :)

2013-02-19 | 16:35:32
Bloggadress: http://www.novelbloggen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback