Kapitel 6 - Like i said, i don't want to be alone..

Tidigare i Only You:
Mer svar fick jag inte utan tänkte det va nog ett bra svar för honom, dom verkar ju så himla desperata att få Andrea tillbaka, men jag kanske ska hjälpa dom? Dom kanske vill ha den gamla Andie tillbaks? Jag vet inte. 
Med tusen takar i huvudet somnade jag med kläder på i min säng.
Jag har legat vaken hela natten, inte fått en endaste litet blund på mina starkas gröna ögon, det blir inte bättre av att Andie håller upp och gapskriker inne i köket, jag reser mig upp i en sittande ställning mitt på sängen. Jag gnuggar mina ögon och suckar frustrerat ut, Jag slänger undan täcket så huden knottras på benen av den hemska kylan som har omfamnat rummet. 
Jag går in i badrummet som ligge granne jämte rummet, tvättar ansiktet och checkar till mitt ansikte snabbt, great. Onda ringar runt ögonen, jag går ut till rummet där plötsligt min mobil ringer. Jag ser att Kellie på jobbet ringer.
Hello?
- Hiya Nessa, it's me Kells, where are you?
- Home?.. why?
- Aren't you supposted to be at work.. like now?
- What? I thought i took break for a week,
- yeah i know but Samara is sick so no one could come and work, 
- But i can't either, my friend is sick and she needs me at home. 
- Why are you taking care of you friend? Kellie är riktigt snäll, men hennes nyfikenhet är alltid något jag kommer att skona henne för och orespektera.
- Cause ... it's complicated. mumlar jag tyst, hon suckade också.
- But hey! I'm coming, wait like 20 min, i will be there. 
- good! See you later. Klick. Vadå? Väntade hon att jag skulle ge mig ... asså?
+
Efter att ha lämnat lägenheten stressigt och ett förvirrad Andie så är jag 20 min senare utanför Starbucks. Jag stiger in i den varma cafét där det är folktomt och en enstaka kroppar döljs bakom dessa stolar dom köpte in. 
''Oh hi! '' Kellies huvud riktades mot mig, vinkade snabbt innan hon tittade ner i sin tidning igen. 
''it's quite empty in here, ''
''oh i know, it's been quite empty the whole day, i just don't wanna be alone today. '' mumlade Kellie med sina bruna ögon koncenterade på tidningen hon läste slött. 
''but? It's quite unnecessary for me to come on my day off. Cause? You looked have everything under controll, ''
''but like i said, i don't want to be alone.. '' muttrade hon fram.
''Well. Sometimes it works like that, sometimes you have to work alone. ''
''but i don't want to.. '' gnäller hon. Jag suckar och reser mig med händerna uppe i luften och släppte ut ett irriterande suck innan jag försvinner in bakom gardinerna, jag drog av mina jobbarkläder och tog på mina yttekläder och öppnar gardinerna igen. Jag går med suriga steg, öppnar dörren när plötsligt Kellies irriterande röst stoppar mig.
''where are you going? ''
''Home, cause obviously u don't need my help. ''
''but i want some company! ''
''Your freaking magazine can be your buddie for the day or your freaking cellphone! Don't EVER call me in unnecessary again! ''
''You can't leave? Your working! ''
''Well, not on my DAY OFF and watch me Roll! '' sa jag utmanande innan jag lämnade butiken. Vem tror Sara att hon är. Om hon tror att hon kan bossa över mig så kan hon räkna med att hon inte har sätt min dåliga sida ännu!
Jag suckade frustrerat när Nessa skrek ett hejdå och smällde igen dörren för tydligen skulle hon jobba upp för någon Samara eller sandra, något sånt. Jag satte flingorna på soff bordet innan jag trött slänger mig i soffan med en suck. Jag hostar lite men det går över, jag suckar tyst innan jag tar flingskålen vid mitt knä och tar fjärkontrollen i högsta hugg och byter kanal tills jag ser något intressant, Lou. Mitt gamla favorit program dök upp vilket jag saknade att se på. Med intressanta ögon, då och då stoppade in en skedd med flingor och mjölk in i munnen. Plötsligt öppnad dörren och in kommer en irriterad Enessa och slänger väskan och nycklarna på bordet,
''Hey? What happend, aren't u suppost to work? ''
''Kellie is so stupid! I thought it was busy at the work but clearly it was cool the whole day. She didn't want to be `alone´ that why she called me and she knew it was my day off! '' hon slänger sig i soffan jämte mig och suckar trött
''such wasted of time! '' muttrade hon trött. Jag tittade länge på teven i ungefär en halvtime utan att ha bytt ord med varandra
''but hey, tomorrow we're go- '' tysta snarkningar hördes från Nessa. Jag kollade åt sidan och såg hur hon djupt sov i sin jacka, jag skrattade lite innan jag reste mig upp, drog ut hennes ben och la täcke över henne. Jag tog skålen som nu var tom och la den i diskmashinen. 
Jag kollade så allt låg som det ska tills jag hörde ett meddelande plinga, inte från min mobil... jag tassade ut till hallen och kollade in i Enessas väska, jag rotade runt en stund tills jag kände hennes Iphone 5 där inne, jag drog fram och öppnade hennes mobil, såg hela konversationen mellan ... Jack och henne, jag släppte hennes mobil rakt i golvet så den sprack. Hur kunde hon?... 

Förlåt! Jag chillade med kompisen idag, igentligen skulle jag laddat upp kapitlet sen igår men det blev problem med internet! Menmen! Här är vad jag kan erbjuda för todaay! Skit snurrigt i slutet! Ja vet men jag är extremt trött så här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback