Kaptel 2 - Thanks Bestie Loveya

 
[17.59] Viggo x
Better come home now, mom is trying to find ya... she's sober so HURRY! x

I'm on my way! x 

Jag reste på mig, kollade mobilen snabbt och stoppade ner den i min jackficka.
''Where are you going? '' 
''Home, mom is awake and she thinks i'm in my room.. can u drive me home? '' han reste på sig, tog nycklarna och mobilen. Slängde några sedlar på bordet och nickade mot dörren. Vi små joggade ut från cafét, den kalla luften träffar mig i ansiktet och springer ner till bilen som stod fint parkerat utanför. 
''Let's go, let's go, let's goo! '' hassade jag fram, Jack satte på bilen och satte full fart hem.
-
''Thanks for everything, '' när vi kom hem fick han hjälpa mig upp för taket igen. Jag såg ner på Jack som stod där med ett leende på läpparna
''No thank you! '' jag böjer mig ner och lägger mig på mage, sträcker mig lite och pussar Jack på kinden.
''Thanks Bestie! Loveya '' jag reser mig snabbt upp och knackar på Viggos fönster för tydligen har någon stängt mitt fönster, plötsligt öppnas dörren till Viggos rum och där stormar mamma och Viggo in. Jag gömmer mig bakom fönstret och ser hur Jacks bil sakta försvann, fan också...
''Where is she?! I WANT HER NOW?! THAT FUCKING BITCH '' ryter mamma fram, hon är nykter. Fan också, fan fan fan! Plötsligt hör jag hur mamma klappar till honom och börjar attackera honom. Nej nu jävlar! Jag öppnar fönstret, slinkar mig igenom smidigt och hoppar på mammas rygg.
''BLOODY HELL? '' ryter mamma till och försöker vifta bort mig som en flugga. 
''Leave Viggo alone! '' skriker jag och hoppar av, mamma slänger sina armar häftigt omkring och jag aktar mig. 
''Your little bitch?! Where have you been? '' Mamma ger upp och andas anderfått, jag tittar lite retande mot henne och tackar alla ciggaretter hon tar. Men hon gjorde något jag inte var beredd på, hon slänger sig över mig så vi faller över golv, hon greslar över mig och stryper mig. Viggo hoppar smidigt och tar henne runt om halsen så hon flyger av mig. Jag ligger där och kan knappt andas, försöker få inte syre men det va nästan omöjligt. Plötsligt hör jag hur en dörr stängas och en orolig Viggo slänger sig vid min sida. Mitt medvetande försvinner sakta men Viggo försöker hålla mig vid liv. Åh.. huvudet snurrar och plötsligt stänger hela kroppen av.

Hoppas ni som har haft ett skönt lov hade det bra och dom som ska ha! Ha ett skönt lov :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback