Kaptel 7 - Nessa you better take this..

Tidigare i Only You: Jag tog skålen som nu var tom och la den i diskmashinen. 
Jag kollade så allt låg som det ska tills jag hörde ett meddelande plinga, inte från min mobil... jag tassade ut till hallen och kollade in i Enessas väska, jag rotade runt en stund tills jag kände hennes Iphone 5 där inne, jag drog fram och öppnade hennes mobil, såg hela konversationen mellan ... Jack och henne, jag släppte hennes mobil rakt i golvet så den sprack. Hur kunde hon?... 

Sakta men säkert kommer verkligheten tillbaka till mig och jag öppnar sakta ögonen för att kolla vem som skakar om mig, jag ser Andie ner tittandes på mig och telefonen i vänster hand, jag stänger ögonen och grymtar till, 
''Nessa, you better take this... '' Jag sätter mig upp i sittställning och snuggar bort sömnen från mina ögon, jag suckar och sätter fram handen och Andie lägger telefonen i handen och går sin väg, jag reser mig upp och försvinner in i köket.
''Enessa Here''
''Yes Enessa, this is Jamie. Your boss.. ''
''Oh hi boss, what's up? ''
''well, i hope you can come to work .. we have some things to discuse.. ''
''Is something wrong.. ? '' frågar jag oroligt, åh nej tänk så förlorar jag jobbet till någon annan bättre?
''Well i don't know but how about to come to work right now? ''
''I'm on my way! ''
''Good. '' Telefon samtalet bryts mellan oss och jag suckar, jag går in på toa och fixar om mig, bytter outfit. Säger snabbt till Andie att jag måste till jobbet ingen och tar bussen som kom precis in mot stan.
-
När jag öppnar dörren in till den varma affären så känner jag hur spänningen är i luften, 
''Hiya, '' mumlar jag. Jamie min chef och tydligen Kellie sitter där otåligt på mig, jag suckar mentalt i huvudet innan jag sätter mig mittemot Kellie.
''Hello, '' mumlar Jamie tyst. Jag tittar smalt på Kellie som tittar på mig som ingenting borde ha hänt utan att vi bara sitter här av en ren slump.
''what's going on? ''
-
Jag smäller igen dörren när jag kommer hem, Jävla lilla råtta! Åh! Jag slänger av mig skorna och slänger av mig jackan på golvet och går förbi Andie som tittar oroligt på mig med en skål flingor i handen. 
''Hey? How did it go? '' jag sätter mig i köket, suckar förtvivlat.
Hur fan kunde detta hända? Att få sparken pgv av en liten råtta som ljuger. Jag ser över fönstret innan jag kollar ner i bordet, där en blöt liten pöl som jag börja leka med. 
''Hello? '' hon satte fram sin hand framför mina ögon, jag suckar irriterat och tittar på Andie
''I losted my job okay? HAPPY! '' jag reste mig hastigt så bordet ramlade pradask på golvet och jag försvinner in i mitt rum.

Skrev skit långt och jag trodde jag hade sparat de, för det gjorde jag men... sen är det bara denna delen som är kvar! Skit ledsen hörrni! <3 Kommentera lite :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback