Behind these shades there's something you are willing to know about - Intro

Tjejen som är udda, går med glasögon i skolan som alla vill undvika. Som ingen vill titta eller lära känna, bara reta, glo och hånas. Den tjejen var jag, Izabella Gonzales. Fredagseftermiddagarna när alla slutar är för det mesta korridorren är det fullt med elever, med handen på glasögonen och väskan i ett hårt grepp, trycker jag igenom mig själv genom strömen för att komma ut, när jag äntligen kommer ut går jag runt skolan lite. Det är lunchrast och alla har något att göra, förutom jag, jag kommer till basketplanen och glodde lite på alla svettiga heta killar som spelade. Jag satte mig ner vid bänken lite längre bort, drog fram boken från väskan jag bar på. Att läsa är avslappnade, speciellt när man kan blicka killarna då och då, när jag en gång drog blicken från blicken och kollade på spelet såg jag hur Zayn hade blicken på mig. Han log clashit innan han fortsatte med sitt. Omg, gav Zayn Malik just mig en blick? Jag dör. Med heta rodnande ljusrosa toner på kinderna vänder jag mig tillbaks till boken, där orden har ändrats till en soppa och jag läste om samma mening om och om igen! Asså, Zayn snyggaste, hetade, finaste, sexigaste Malik gav mig ett leende. Jag dör.
''Hey, Glasses! '' jag reste blicken och kollade mig frånvarande omkring och tyckte jag hörde någonting
''Yes you! You there.. '' jag tittade på planen där alla killar hade stannat upp och tittar med roande blickar på mig. 
''Wanna join'? '' Zayn nickar mot planen för jag att skulle vara med, jag nickade hastigt nej och stängde igen boken.
''No thanks, continue with yours, i'm just reading.. '' det förvånade mig att jag hade talförmågan kvar. Borde inte jag vara död vid de här lagret? Alla förvirrade tankar snurrade medan killarna tydligen väntade på att jag skulle ge mig
''C'mon! Let's play! '' jag log snett men nickade nej ännu en gång innan jag kände hur mobilen vibrerade, jag letade mig igenom min militär jacka och såg hur Janice ringde.
- Bella here. 
- It's me, Janice
- Hiya Janice, what's up?
- Nothin' chilling. Just wanted to here if your busy this afternoon? 
- Nope! I'm free, why? 
- let's do something! 
- Sure! How about i come to your place and we can do something then? 
- Absoluty! 
- Cool bye! hon la upp utan ett hej vilket jag är ganska van vid när det gäller Janice. Jag suckar innan jag låser mobilen och tittar på killarna som har vänt sig till sitt. Jag reste mig upp då tog matchen slut, plötsligt kommer Zayn vid min sida.
''Join us tomorrow afternoon? '' jag suckade tyst innan jag kollade på honom, jag skakade på huvudet igen.
''I can't i'm busy, ''
''With what? ''
''My friend, Janice ... i'm going to Riders these holiday .. to her place.. ''
''Janice... Janice Heavenover? '' 
''Yeah, why? '' han nickade stumt innan han försvann in i sina tankar. Jag tittade på vägen innan jag vände mig mot Zayn. Han va lika tyst och kollade vägen framför sig
''Zayn? What's wrong? ''
''It's just... Janice.. she's someone YOU are NOT supposted to hang with, we were best friends.. we like off like hooked up, but she was so bitchy and such a controllfreak! ''
''She's my only friend i have Zayn.. i need her ''
''trust me, you don't. We are friends right? '' jag stannade upp medan han fortsatte gå. Jag blev helt stum.. kallade han oss för vänner? Jag och han, på helt olika statusar? Han på helt populär och jag är någon man ska undvika vid affären när jag vinkar och skriker personens namn.
''You.. ehm Coming? '' utan att tänka på att mina tankar har fört mig till en annan planet kommer jag tillbaka till Jorden i Europa, England här i London. 
''Yes! Course, just thinking.. '' mumlar jag innan jag springer tillbaka till Zayn som tittar undrandes på mig. 
Detta kommer att bli Awesome! Men hur blir det med Janice?

Något snabbt jag blandade i hop, kommer nog bli små delar men ehm? Annars kommer la sen ett vanligt Only you kapitel snart! :) Fick idén på taken bah! Kramkram! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback