Kapitel 11 - Disappointment night.

(Bild kommer)
Tidigare i Only You:
Enessa [12.45]
Where are u? Please come home.. x

I'm fine okay! Am at Mc Donalds eating with Niall, coming home soon x
 
Enessa [12.47] 
Thank god?! x
 
''I'm done, how about you? ''
''Done! '' vi tog våra grejer och försvann ut och Niall körde hem mig igen

När man tackar och kramar om Niall och sticker in huvudet genom dörren, springer en förvirrad och orolig Enessa i mina armar och grillar mig med frågor om vad som hade hänt, trött som jag är ignorerar jag frågorna och svänger undan, slänger mig i soffan, blundar ögonen innan plötsligt Enessas trötta röst kommer igenom springorna.
''Hello? I'm trying to talk to you.. ''
''Of course you doo.. '' mumlar jag och suckar irriterat. Jag öppnar ögonen svagt och ser Nessas trötta blick, jag öppnar ögonen helt innan jag flyttar på mig och jämte slänger Enessa för att höra de hon tror ''saftiga'' detaljer, typiskt hon.
''So, what happend? You just disapeard.. '' Jag berättade det jag mindes från gårdagen för jag var väldigt borta. Timmarna gick, förklaringen blev desvärre längre, att bara sitta och titta på Enessa gjorde mig trött redan.
''Okay, let's eat something '' 
''yes! I'm starving.. '' muttrade jag och försvann in i köket där jag öppnade kylskåpet som var. Tom. Ingenting, bara 2 veckors gammal mjölk.. treeeevligt.
''There's nothing to eat! '' skrek jag
''What?! ''
''There's Nothi- ''
''I heard you Andre '' skrattade hon fram och kom in genom köket. Hon viftade handen mot mig för att jag skulle akta mig, jag aktade mig och hon öppnade kylskåpet igen
''What in the hell? Where's the food?! '' hon stände kylen och öppnade skafferiet vilket var lika tomt. 
''let's go for a shopping.. ''
''sure.. '' muttrade hon osäkert och försvann ut till hallen. Jag tittade mystiskt efter flickan som försvann ut till hallen. 
-
''Sorry, the payment is not made throw.. '' mumlade kassörskan. Jag stirrade på Enessa som blev förstörd för varje minut som gick, 
''What? No, i just got money .. ''
''but it must me finished or something, i'm sorry theres not much to do ''
''let me pay for it '' säger jag och kommer in i samtalet, Nessa tittade förskräckt på mig och skakade häftigt på huvudet
''no! I can handle this! ''
''well how is it going for you? Clearly NOT so good.. '' spottade jag fram i ansiktet på henne. 
''Fine?! Buy the freaking food, i wait outside! '' jag stormade ut medan jag ursäktade kassörskan för scenen vi skapade och betalade för maten. Jag packade färdigt och innan jag lämnade affären tittade jag på människorna som diskret tittade på mig med blickar 
''So what are you looking at? Isn't normal for people sometimes to cause so drama or what?! Excuse you.. '' spottade jag fram i var enda ansikte, jag lämnade Butiken härskt och gick ut till Enessa som stirrar ut framför sig, jag suckade och satte mig jämte.
''I'm sorry for yelling at you in the store, i just was.. a bit worried about you that's all ''
''i have something to tell you, ''
''aha? ''
''we'll be evicted from the house next week.. '' tårar strimmade ner sakta från ögonen, jag satt där och åt upp varenda litet ord från hennes mun, vadå vräkta? 
''What do you mean? We always pay the bills in time? ''
''Well, i losted my job and i couldn't find a new one okay?! I'm sorry. '' där bröt hon sig och hulkade som ett litet barn, jag satt där och försökte andas normalt. Men va? 
Hjärnan la av och körde sitt egna race, jag reste mig upp och lämnade Enessa ensam på bänken utanför affären. Jag bara gick, gick och gick. Visste inte vart jag skulle ta ann.. 
+
-Ingens Perspektiv-

Hulkandes tog Enessa påsen och lämnade affärens bänk och gick hela vägen hem med blickar slängda hit och dit från människor, Enessa bara förstod inte varför Andie lämnade henne så? 
När hon kom genom dörren satt Andie i greddarställning och tittar på teven ointressant. Enessa satte sig jämte och tittade på Andie som ignorerade henne totalt, 
''please Andie.. talk to me '' 
''Why? ''
''Cause i need u.. i really do.. ''
''How can you be so stupid? Ha?.. be so freaking stupid! ''
''Andie, i'm sorry.. '' hulkade Enessa fram. 
''How can you turn me down like this? Seriously?! '' hon rester härskt och försvinner in på rummet medan det faller ännu mer tårar från henne, hon kunde bara inte förstå varför hon reagera såhär? Tror hon att vi kommer att överleva utan pengar? Att det är bara Enessa som skulle jobba för skiten? 
Trodde. Hon. Fel.

Varför reagerar Andie såhär?
Vad tror ni Enessa kommer att gö?
Kommer dom att hinna jobba ihop pengarna? 
Kommentera så får ni la kapitel snart :)
Sorry att de tog lite tid, hade noll inspiration tills ... några minuter sen ;) // M

Kommentarer
Ella säger:

Bästa! :) Kan du inte avslöja dig för oss läsare ;) ? <3

2013-03-10 | 18:10:21
Bloggadress: http://SmileawaywithElla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback