Kapitel 14 - Unexpected surprise!

Tidigare i Only You:
''Fine. '' Andie tänkte inte slösa sin tid på att säga förlåt till Viggo som barnslade sig, hon ökade sin hastighet och lämnade Viggo ensam på vägen med tankarna sakta bortförda med Andie hack i häl. Varför ska hon lämnade Andie Viggo igen när hon äntligen kom tillbaks? Han som hade saknat henne såsåså! Och nu inom 2 månader försvinner hon.. 
Men som sagt. Det va bättre att få reda på det nu än sen.. eller? Emotions running like a dog everywhere.

 - Ingen bild i detta kapitel! -
 
 
Jag fixade klänningen lite extra och kollade min sminkning en sista gång samtidigt som det ringde på dörren och våra nästsista gäster inväntades. Jack. 
Jag öppnade dörren och log fejkat mot Jack som hade en fin vacker tjej vid hans sida
''Hello Andie '' han kramade mig stelt innan jag log överdrivet mot hans ''kompis''
''Hi Jack, welcome.. '' jag riktade mig mot hans igen och log snett innan jag vände ännu en gång blicken mot hans ''kompis''
''Well Andie, this is Janice. Janice this is Andie. '' vi skakade hand med varandra innan Jack försvann in i köket medans jag väntade in Janice
''Lissen it up your little twat, i don't care who the heck you are! But YOU are not gonna destroy what's going on between me and Jack okay! What we have is Love and If you do, i swear i gonna cut you to little peaces and the grill you and feed you too african dogs! Get. It? Good. '' jag log skämtsamt och ville skratta rakt upp i Janices ansikte för hennes roliga tomma hot, hon vänder klacken innan jag försvann in i köket där alla hade anlänt förutom Viggos hemliga gäst.
''I have a secret guest that's coming in any minute so maybe you guys can hold for some seconds? ''
Alla småpratade en stund med varandra men ingen ville börja med de serious and heavy talk ännu innan den sista gästen dök upp. Jag gosade lite med Niall, småpratade med honom och försökte ignorera Jack brinnande blick. 
När Viggo kom tillbaks kom han i hand länkade med en annan tjej, hon hade fint leende och verkar ser ut som någon jag VERKLIGEN skulle gilla!
''Guys, this is Natalie.. my girlfriend. '' han pussade Natalie på kinden och jag reste mig hastigt och kramade om Natalie
''Hi Natalie, i'm Andie, Viggos sister! So nice and good to finally see you! You look so much prettier than he told me '' jag lät som vår mamma men jag kunde inte hålla de, jag fick äntligen se den efterlängtade Natalie! Natalie kramade mjukt om mig tillbaka och skrattade åt mig, 
''Aw! Nice to see you too hunny! Viggo told me so much about you! '' jag log och kände att Viggo måste vara överlycklig att ha Natalie som flickvän! Jag vände mig mot Niall och drog ur han från soffan
''come on hun, time to eat.''
+
''So Andie, how is the memorie going? Is everything falling on place? '' Jack frågade mig som han vore en gentleman och bete sig värren än en jerk, om Janice visste hur han brukade tälta utanför sjukhus rummet få väntan på att jag ska acceptera honom.
''Fine.. Just fine. '' muttrade jag och kände att min idé skulle bara göra allting värre, desutom har alla växt upp och försöker glömma förflutna. 
''So how about desert everyone? '' alla andades ut ett ''yeah'' innan Viggo försvann ut för att servera deserten. När han kom tillbaks la han de på bordet och mumlade ett ''digg in'' och alla tog en liten del av min förberdda tårta jag gjorde.
''Well sence your been gone and haven't call or text i just wanted to know nothing else! Just wanna be polite. ''
''well i thought that you had contact with Enessa? ''
''yeah but that didn't last long, we texted a few times and then it just stoped. And besides i wanna here it from your perspective too.. '' 
''Okay yeah whatever.. '' muttrade jag och Niall tog i min hand under bordet och gav mig en ''ta det lugnt nu'' blicken mot mig. Jag suckade och andades ut all bullshit jag just sög in. Som man säger ''Inhale the good shit and exhale the bullshit ''
''so Janice... what are you too Jack? he's friend?, Date? Girlfriend? Tell me Janice, what are you too him? '' jag gav henne en retande blick som komunicerade mellan oss. Hon gav mig en mördar blick innan hon andades tungt ut och vände sig mot Jack som hon log mot
''Tell her Jack, what am i too you. '' hon vände blicken till mig och tittade uppmanande mot mig och skickade mig en signal ''watch this bitch! '' jag gav en tillbaks med blicken ''Oh, I'm watching ''
''We are just friends.. '' hennes leende svagades snabbt ner och kollade på Jack med en förvånad blick. Jag gör allt för att hålla mig från skratt men ett flin bara dök upp och jag kunde inte stoppa de nu.
Janice blick tydde riktigt noga på att hon hatade mig men de sket jag i, allt jag hade på tankarna var hur dissad och totalt ägd hon blev rakt framför ansiktet på mig. Plötsligt ställer hon sig upp och drog ner klänningen lite kort och allt nästan gick i slow motion, hon gav Jack en riktig örfil och bitch blickade mig totalt, hon försvann in i hallen och alla följde henne med blicken, hon tog sina skor, sin skinjacka i sin famn och mötte oss.
''If  we are just friends... what on earth am i doing here? '' de va det sista hon sa innan hon smällde igen dörren och lämnade oss med en pinsam tystnad.

Förlåt att jag inte har bloggat! Var inte på humör och visste inte HUR jag skulle planera in detta! Men men här har ni och förlåt för så kort! P&K!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback